
Technologia ciągników ewoluowała znacząco od czasu ich początkowego opracowania, ale wciąż istnieją pewne typowe problemy, których użytkownicy powinni być świadomi.
Technologia ciągników ewoluowała znacząco od czasu ich początkowego opracowania, ale wciąż istnieją pewne typowe problemy, których użytkownicy powinni być świadomi. Mając to na uwadze, przejdźmy do najczęstszych problemów z ciągnikami i jak najlepiej je rozwiązać.
Wiele osób, które widzą zbyt dużo dymu wydobywającego się z wydechu ciągnika, może myśleć, że to oznaka starości i zużycia. Ale nie zakładaj żadnych założeń, dopóki nie sprawdzisz filtra powietrza. Wielokrotnie jest on zatkany resztkami, co powoduje, że silnik ciągnie olej za pierścienie tłokowe. To właśnie tworzy śmierdzące chmury dymu. Po wymianie filtrów powietrza i sprawdzeniu tłoków problem powinien zostać rozwiązany. Jeśli nie, zabierz go do mechanika.
Często zdarza się, że ciągniki przegrzewają się, jeśli nie są właściwie konserwowane. Najczęstszymi winowajcami są zatkane żebra chłodzące, które znajdują się w pobliżu głowicy cylindrów silnika. Zazwyczaj są one zatkane podstawowymi odpadkami, takimi jak trawa czy liście. Po wyczyszczeniu silnik powinien ponownie być w stanie prawidłowo się ochłodzić.
Jeśli po prostu nie możesz się dobrze poruszać ciągnikiem, sprawdź jego olej. Podobnie jak samochód, olej ciągnika należy regularnie wymieniać. Niezastosowanie się do tego może skrócić jego żywotność i zmniejszyć wydajność.
Zrozumienie poziomu płynów i ich utrzymanie jest jedną z najważniejszych rzeczy dla ciągników. Podczas napełniania płynów, dodawana ilość powinna znajdować się między dwoma znakami – min. a max. Jednym z największych błędów jest przepełnianie płynów, które następnie powodują wiele problemów. Jeśli poziom płynu chłodzącego jest zbyt wysoki, gdy silnik nagrzewa się, a płyn rozszerza się, przepełniąjąc zbiornik rezerwowy, a wtedy pojawi się wyciek. Jeśli poziom oleju jest zbyt wysoki, gdy olej nagrzewa się, rozszerzy się i przejdzie przez odpowietrznik i zatka gaźnik, powodując różnego rodzaju problemy.
Świece zapłonowe są prostymi urządzeniami, które utrudniają obsługę pojazdu, gdy są zużyte. Jeśli doświadczasz mocnych rozruchów, nieefektywnego zużycia paliwa lub słabej wydajności silnika, konieczna może być wymiana świecy zapłonowej.
Gaźnik miesza powietrze i paliwo, aby zapewnić palną mieszankę dla cylindra silnika, więc trzeba go utrzymywać w dobrym stanie. Jeśli zatkany gaźnik pracuje z grubsza, należy go wyczyścić lub odbudować. Jeśli gaźnik jest uszkodzony lub poważnie skorodowany, należy skontaktować się z mechanikiem w celu wymiany.
Te nieliczne błędy lub problemy, które występują w ciągnikach, są niezwykle częste i zdarzają się osobom, które pracowały również ze sprzętem przez długi czas. Jeśli wiesz, co robić, gdy ciągnik szwankuje to dokonasz niezbędnych napraw i wrócisz do pracy w mgnieniu oka.
Jeżeli szukacie części do ciągników warto sprawdzić w sklepie www.agropomoc.pl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie