Od 1 stycznia 2017 roku wejdą w życie istotne zmiany dotyczące organizacji publicznego transportu zbiorowego. Do tego czasu wszystkie samorządy terytorialne są zobowiązane do wprowadzenia nowych regulacji na swoim obszarze.
Najistotniejsze zmiany to:
- stracą ważność zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym, po tym czasie przewozy komercyjne będą odbywać się na podstawie potwierdzenia zgłoszenia przewozu
- przewozy regularne będą mogły być realizowane przez każdy podmiot, który posiada licencję oraz w odpowiednim urzędzie przedłoży: rozkład jazdy, informację o środkach transportu, którymi zamierza wykonywać przewóz, a także potwierdzenie zasad korzystania z przystanków i dworców
- budowa i utrzymywanie przystanków stanie się zadaniem gminy
- przewoźnicy komercyjni będą zobowiązani przestrzegać m.in. standardów informacji pasażerskiej i warunków podróżowania
- województwa nie będą mogły nawiązywać ze sobą porozumień w kwestii wspólnego transportu publicznego międzywojewódzkiego, takie kompetencje będą przysługiwały jedynie powiatom i gminom
- jednostki gminne i powiatowe będą mogły nawiązywać ze sobą porozumienia w zakresie organizacji transportu zbiorowego, po czym będą zobowiązane wyznaczyć jednego organizatora transportu (np. jedną gminę), który będzie reprezentował wszystkie jednostki objęte porozumieniem. Inne samorządy będą zobowiązane regulować kwestie finansowe z organizatorem w zakresie zadań mu zleconych.
W związku z powyższym, 17 sierpnia Starostwo Powiatowe w Płocku wraz z PKS w Płocku S.A., zorganizowało szkolenie w zakresie wdrożenia nowych uregulowań, na które zostali zaproszeni przedstawiciele sąsiednich powiatów oraz gmin. Gospodarzami szkolenia byli Starosta Płocki Mariusz Bieniek, Wicestarosta Iwona Sierocka oraz Prezes Zarządu PKS w Płocku S.A. Bogusław Gałka. Szkolenie przeprowadził Dyrektor ds. Przewozów Spółek Zależnych Grupy Mobilis Paweł Natkowski.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie