Reklama

Jak messenger chatbot usprawni Twoje działania sprzedażowe i marketingowe.

Nic nie wywołuje takiego zamieszania w branży marketingowej jak chatboty. Odmieniane przez w każdy możliwy sposób, znajdują się obecnie na ustach wszystkich zainteresowanych. Branża już wie, że to rozwiązanie idealnie nadaje się do rozwiązywania problemów działu obsługi klienta, czy w usprawnianiu wewnętrznej komunikacji w korporacji.

Potencjał chatbotów można wykorzystywać też w innych działaniach firmy. Nie można przecenić korzyści, jakie daje wykorzystanie zautomatyzowanego skryptu do działań sprzedażowo-marketingowych!

Zaangażowanie to nie wszystko

Wyjątkowość chatbotów polega na tym, że nie tylko angażują Twoich użytkowników czy subskrybentów, ale dzięki rozsądnie zaplanowanej strategii komunikacyjnej, mogą dbać o odpowiedni poziom ich retencji. 

Dobrze zrobiona ścieżka komunikacji chatbota sprawia, że Twój użytkownik dłużej pamięta o twojej marce. Nawet najlepiej zrealizowany materiał wideo trwa jedynie kilka minut. Bot do rozmowy może starać się zdobyć uwagę użytkownika na wiele różnych sposobów.

Po pierwsze nie jest statyczny. Dobrze napisany robot uczy się na podstawie każdej interakcji z człowiekiem. W trakcie rozmowy może zdobyć uwagę użytkownika na wiele różnych sposobów. Może zaproponować quiz czy udział w konkursie.

Dzięki temu, w miarę upływu czasu, wysyła użytkownikom coraz to bardziej użyteczne informacje na temat Twojej marki. Zarówno jej usług, jak i najbardziej pasujących do profilu użytkownika produktów. Wnosi to działania cross-sellingowe na zupełnie inny, zdecydowanie wyższy poziom. 

Więcej znaczy lepiej

Głównym miejscem działania chatbotów są serwisy social media. Nic też nie zapowiada dużych zmian w tej gestii. Dla działań mających na celu zwiększenie sprzedaży, to najlepsza informacja z możliwych. Facebook to przecież niekończący się ocean możliwości pozyskiwania nowych perspektyw sprzedażowych. 

Dobry chatbot daje Ci przewagę, jaką jest targetowanie się ze względu na demografię, zainteresowania czy miejsce zamieszkania. Sam proces subskrybowania, po stronie użytkownika, również ulega zdecydowanemu skróceniu. Wpisywanie swojego adresu email w formularzu został zastąpiony przez rozpoczęcie konwersacji w messengerze. A krótsza ścieżka, przekłada się bezpośrednio na wyższą konwersję.

Data driven marketing

Nic tak nie ułatwia zbierania feedbacku od Twoich klientów jak chatbot messenger. Jedną z bolączek usprawniania procesów sprzedażowych, jest trudność, z jaką przychodzi zbieranie informacji od klienta. Nikt nie wypełnia ankiet, a formularze informacyjne wypełniane są zazwyczaj przez osoby, które miały mniejsze lub większe problemy ze swoim zamówieniem.

Dzięki chatbotowi, cały proces uzyskiwania informacji od użytkownika na temat jakości świadczonych usług, może zostać wpleciony w naturalny flow konwersacji za pomocą messengera. Odpowiednio zaplanowane pytania pozwolą na otrzymanie insightów, których nie udałoby się zdobyć w żaden inny sposób. 

Jak powiew świeżego powietrza

Nie jest tajemnicą, że ton komunikacji z klientem, kiedy przygotowujemy newsletter czy inną formę kampanii e-mailowej, musi być odpowiednio powściągliwy. Komunikacja e-mailowa jest z założenia bardziej profesjonalna, a tym samym, niestety, nudna.

Inaczej ma się sprawa z formą kontaktu z użytkownikiem za pomocą chatbota. Po pierwsze jest urządzeniem interaktywnym! Może wyświetlać specjalnie dopasowane czy przefiltrowane przez użytkownika produkty. 

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby takiemu chatbotów dodać trochę koloru. Zamiast suchych opisów, wrzucić zabawne zdjęcia czy emoji. Może służyć również jako newsletter czy swego rodzaju alternatywa dla kanałów RSS. Push nowego artykułu na Twoim blogu za pomocą chatbota, opatrzony zabawnym tekstem czy obrazkiem na pewno wzbudzi zainteresowanie.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2019-10-07 10:23:29

    Warto zainwestować w chatboty, bo mogą one usprawniać obsługę klienta, nie będą zmęczone, czy chore. Najważniejsze jednak jest to, że będą pracować 24/7 i się nie znudzą pomimo tego, że pytania lub tematy będą monotonne. Za pracę w godzinach nocnych jest też obowiązek wypłaty wyższego wynagrodzenia z tego tytułu - Chatbot nie będzie chciał wyższej wypłaty ) W InteliWISE specjalizujemy się w Chatbotach (nie tylko do messengera) więc zachęcamy do zapoznania się na inteliwise.pl

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo e-Wyszogrod.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do