Reklama

Marcowe posiedzenie Zarządu Powiatu Płockiego

Wsparcie dla Strażaków Ochotników  biorących udział w działaniach przeciwpowodziowych w 2021 roku - to jeden z ważniejszych tematów omawianych podczas marcowego posiedzenia Zarządu Powiatu w Płocku, któremu przewodniczył Mariusz Bieniek - Starosta Płocki.

Doceniając zaangażowanie strażaków ochotników jednostek OSP z terenu powiatu płockiego, a w szczególności te biorące udział w działaniach przeciwpowodziowych w związku z ryzykiem wystąpienia powodzi na rzece Wiśle w 2021 roku, Starosta Płocki wraz z Zarządem Powiatu i Radą Powiatu zdecydował wesprzeć jednostki OSP uczestniczące w tamtych wydarzeniach. Dotację celową będzie można przeznaczyć m.in na.: nowy sprzęt mający zastosowanie bezpośrednio do prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczych, szkolenia specjalistyczne tj. szkolenia w zakresie ratownictwa technicznego, ratownictwa chemicznego i ekologicznego, ratownictwa wodnego, ratownictwa wysokościowego, działań poszukiwawczych i ratowniczych, ratownictwa medycznego i współpracy z LPR, nowe ubrania specjalistyczne (ubrania żaroodporne, gazoszczelne, chemoodporne, nurkowe, ubrania specjalne typu NOMEX), hełmy, ubrania koszarowe, ubranie galowe tj. wyłącznie: marynarka, spodnie, czapka, remont pojazdów i sprzętu wykorzystywanego do prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczych. Wysokość dofinansowania z przeznaczeniem dla poszczególnych OSP zostało określone na podstawie zestawienia wyjazdów OSP z terenu powiatu płockiego do działań przeciwpowodziowych tj. kart zdarzeń przekazanych przez KMPSP Płock. Szczegółowe informacje przedstawiła Dorota Zakrzewska- Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa.

Kolejnym niezwykle ważnym tematem było przyjęcie planu zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz podział środków niezbędnych na ich realizację, który przedstawiła Małgorzata Lewandowska- Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Już wkrótce do Dyspozycji mieszkańców będą dostępne dla osób niepełnosprawnych na podjęcie działalności gospodarczej - art. 12a ustawy tj. 250000 zł,  zwrot pracodawcy kosztów wyposażenia utworzonych stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych -  art. 26e ustawy tj. 250000 zł, zobowiązania dotyczące dofinansowania kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej ( art. 35a ust. 1 pkt 8 ) , dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych  i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych ( art. 35a ust. 1 pkt 7a ), dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się  i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych ( art. 35a ust. 1 pkt 7d ), dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych ( art. 35a ust. 1 pkt. 7b ), dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze osobom niepełnosprawnych ( art. 35a ust. 1 pkt. 7c).  

Ponad to, Marcin Błaszczyk- Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przekazał informację o rozstrzygniętych przetargach na wykonanie dokumentacji projektowych dla planowanych inwestycji. Jest to niezwykle ważne, abyśmy byli gotowi sięgać po środki zewnętrzne na realizację naszych działań- powiedział.

W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu: Iwona Sierocka Wicestarosta, Paweł Bogiel, Bogdan Banaszczak, Paweł Jakubowski, a także: Katarzyna Leśniewska Skarbnik Powiatu,  Michała Twardy Sekretarza Powiatu, Jarosław Mioduski Dyrektor Domu Pomocy „ Nad Jarem”,  Mariusz Lewicki Dyrektor Wydziału Komunikacji, Małgorzata Struzik Dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury  i Spraw Społecznych, Karolina Koper Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji, Leszek Majewski Dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami a także Aleksandra Wachaczyk  Dyrektor Centrum Usług Wspólnych Powiatu Płockiego, Piotr Jakubowski- Kierownik Biura Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego.

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo e-Wyszogrod.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do