
Internet to jeden z najlepszych wynalazków, jaki mógł zostać stworzony. Dostęp do sieci to nie tylko miejsce, dzięki któremu można oglądać filmy, pokazywać znajomym co zjedliśmy na obiad czy pisać tydzień przed terminem pracę magisterską. Internet okazał się ogromnym zbawieniem dla małych firm, a także marek, które dopiero wkraczają w świat biznesu.
Gdyby każda z firm chciała promować swoje produkty w telewizji czy radiu, to nie starczyłoby czasu antenowego, aby wyemitować chociażby 20 procent reklam. Dlatego nikłe szanse na wykupienie miejsca reklamowego miały niewielkie przedsiębiorstwa, które przegrywały z wielkimi markami. Obecnie ta sytuacja wygląda tak samo w tradycyjnych mediach (bez dużej inwestycji nie ma szans na emisję reklamy), ale z pomocą przyszedł Internet. Tam miejsce znajdzie się dla każdego, bez względu na budżet, można znaleźć odpowiednie miejsce na promocję marki. Pokazanie się szerszemu gronu potencjalnych klientów jest bardzo ważne dla pozycji witryny w sieci, a tym samym osiągnięcia sukcesu.
W tym celu firmy wykorzystują kilka rozwiązań. Pierwszym z nich jest marketing szeptany, czyli pisanie przez wynajęte osoby, pozytywnych komentarzy na temat marki, w taki sposób, aby wyglądało to tak, jakby faktycznie ktoś kupił rower marki XY, który okazał się najlepszy. Co do tej formy promocji opinie są sprzeczne, głównie przez to, że wiele agencji SEO nie potrafi prawidłowo poprowadzić takiej kampanii, co zamiast sukcesem, kończy się niewielką ilością klientów. Marketing w sieci to także frazy kluczowe, czyli wyrazy, po których wpisaniu w wyszukiwarkę powinna wyświetlić się nasza strona. Załóżmy, że sprzedajemy obuwie sportowe, wtedy do strony przypisane zostają wyrazy najbardziej charakterystyczne dla oferty, dzięki czemu grupie docelowej łatwiej będzie znaleźć nasz serwis.
Kolejnym rozwiązaniem jest publikacja banerów promocyjnych na innych, bardziej popularnych witrynach. Działa to na takiej samej zasadzie jak reklama w telewizji czy prasie. Różnica jest taka, że w Internecie wystarczy jedno kliknięcie, aby dowiedzieć się więcej o promowanej witrynie.
Te trzy formy marketingu w sieci, są obecnie najbardziej popularnymi rozwiązaniami, które stoją za sukcesem wielu firm. Chcąc promować swoją firmę wspomóż się dobrodziejstwem internetu. Z wyszukiwarek korzysta już dzisiaj większość internautów. Sprawdź więcej informacji w temacie pozycjonowanie w Google.
Tak, jak w przypadku tradycyjnych mediów, w każdy z tych wariantów będzie trzeba zainwestować, jednak porównując kwotę za współpracę z agencją SEO, a nagranie bloku reklamowego oraz jego emisja, to cena może być kilkukrotnie niższa na korzyść SEO.
Współcześnie większość osób stawia na Internet, czas, który poświęcany jest na przeglądanie sieci, zdecydowanie przewyższa liczbę godzin spędzonych przed telewizorem. Dlatego, żeby dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów, warto rozpocząć swoje działania od sieci, gdzie szanse na osiągnięcie sukcesu są wyższe, niż kilkurazowa emisja spotu reklamowego w popularnej stacji telewizyjnej.
Więcej na temat pozycjonowania przeczytasz na blogu dobrej agencji seo
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Robić skuteczne działania to nic innego jak mierzyć efekty i na podstawie danych poprawiać te działania i coraz lepiej docierać do klienta. Firmy, które nie mają sklepu internetowego są w gorszej sytuacji, bo nie mogą w pełni wykorzystywać mierzalności internetu. Informacja, że dzięki SEO trafiło na ich stronę 20% więcej internautów jest słabą zachętą do inwestowania w reklamę. Można jednak rozwiązać ten problem calltrackerem i mierzyć ile telefonów i sprzedaży wygenerowali tacy odwiedzający. Wtedy jasno widać, czy pieniądze wydane na reklamę się zwróciły. Pozytywny efekt jest mega zachętą dla takich firm do wprowadzania dalszych działań marketingowych.
Trzeba być kreatywnym i myszlić nie typowo. Wtedy masz szansę na sukces. :)