Reklama

Wieści z Powiatu

OTWARCIE DROGI POWIATOWEJ PŁOCK – ZĄGOTY - BONISŁAW

OTWARCIE DROGI POWIATOWEJ PŁOCK – ZĄGOTY - BONISŁAW

Przez ostatnie kilka miesięcy mieszkańcy powiatu płockiego i sierpeckiego, a w szczególności gmin Stara Biała oraz Bielsk, odczuwali pewne niedogodności związane z przebudową drogi powiatowej nr 5201W Płock – Zągoty – Bonisław. Związane to było z pracami drogowymi – przebudową dwóch obiektów mostowych oraz naprawą nawierzchni na odcinku będącym w najgorszym stanie technicznym. Prace zostały przewidziane na okres 26 sierpnia – 19 grudnia. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i bardzo dobrej organizacji zadanie ukończono w terminie.

Ruch na wyremontowanym odcinku przywrócono już w grudniu, ze względu na okres świąteczny oficjalne otwarcie odbyło się 09 stycznia 2015 roku. Gospodarzami uroczystości byli Starosta Płocki Mariusz Bieniek oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Marcin Błaszczyk. Na miejsce przybyli również m.in. Poseł na Sejm RP Piotr Zgorzelski, Dyrektor Delegatury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Płocku Michał Twardy, Wicestarosta Iwona Sierocka, Przewodniczący Rady Powiatu Lech Dąbrowski, Starosta Sierpecki Jan Laskowski oraz samorządowcy ziemi płockiej i ziemi sierpeckiej.

Inwestycja jest początkiem nowego planu inwestycyjnego, dotyczącego remontów dróg powiatowych. W ramach nowej strategii, zostaną wyodrębnione najważniejsze trasy z punktu widzenia mieszkańców powiatu. Będzie to stanowiło podstawę do priorytetowego przeprowadzania remontów w przyszłości.

W ramach zadania inwestycyjnego przebudowane zostały dwa obiekty mostowe wraz z drogami dojazdowymi o łącznej długości 0,700 km. Jest to część trasy, po której odbywa się nieustannie ruch aut ciężarowych, przewożących produkty petrochemiczne i rafineryjne pomiędzy PKN Orlen a resztą kraju. Intensywność ruchu oraz masa przewożonych towarów, skutkują zwiększoną podatnością na wszelkiego rodzaju uszkodzenia i odkształcenia. Aby zapewnić jak najdłuższą trwałość odremontowanego odcinka, użyto materiałów najwyższej jakości. Obecnie maksymalne dopuszczalne obciążenie wynosić będzie aż 50 ton. Całość inwestycji kosztowała 3.428.924,41 zł brutto, została zrealizowana przy dofinansowaniu ze środków rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Finansów.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo e-Wyszogrod.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do