:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  31°C lekkie zachmurzenie

Wycieczka Szkoły Podstawowej w Rębowie do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

Kiedy: 2018-05-22 , godzina: 14:00 | Gdzie: Sierpc

22 maja 2018 r. cała społeczność szkolna udała się na wycieczkę do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Wycieczka sfinansowana została z funduszy Rady Rodziców. Podczas wycieczki dla uczniów przewidzianych było wiele atrakcji, m. in. basen, kręgle, jazda konna. Kolejnym punktem naszego programu było zwiedzanie obiektu. Pod opieką pani przewodnik udaliśmy się do pawilonu, w którym mogliśmy podziwiać przeróżne rzeźby, najczęściej związane ze sztuką sakralną, a także starodawne powozy, w tym bryczki i wolanty oraz sanie syberyjskiej. Następnie przeszliśmy do dworku szlacheckiego, aby zobaczyć wystrój komnat i posłuchać ciekawych historii. Odwiedziliśmy też zabytkowy, drewniany kościół z XVII w., odrestaurowany w 2007 r. Potem udaliśmy się do wiejskich chat. Zwiedzanie zaczęliśmy od chaty najuboższej, poprzez chatę należącą do sołtysa wsi, następnie taką, która została przerobiona na szkółkę wiejską, a zakończyliśmy na chacie należącej do zamożnego chłopa, którym to okazał się pan Łukasiewicz – mieszkaniec Rębowa. Po wyczerpującym spacerze udaliśmy się na polanę, na której czekały na nas chrupiące kiełbaski, przygotowane wcześniej przez pracownika skansenu. Ostatnim etapem naszej wędrówki był zakup pamiątek. Zmęczeni, ale zadowoleni i w doskonałych nastrojach powróciliśmy do Rębowa. Bardzo dziękujemy Radzie Rodziców za tak cudowny prezent, który nie bez powodu zbiega się Dniem Dziecka.

Wycieczka Szkoły Podstawowej w Rębowie do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na e-Wyszogrod.pl