
Zapraszam do merytorycznej dyskusji na portalu e-wyszogrod.pl w sprawie zjazdu z drogi nr 50.
O ile dyskusja będzie merytoryczna i ciekawa zostanie opublikowana w najbliższym wydaniu gazety już w czwartek. na głos w sprawie czekam do środy 21,03 do godziny 10,00.
Proszę o pisanie w komentarzach poniżej.
W ramach dalszej współpracy Gminy i Miasta Wyszogród z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie Rejon w Płońsku i podpisaniu porozumienia przystąpiliśmy do opracowanie dokumentacji projektowo- wykonawczej dotyczącej przebudowy skrzyżowania w ciągu drogi krajowej nr 50 z drogą gminną (ul. Kościuszki) w Wyszogrodzie. Zakres prac związanych z przedmiotem zamówienia obejmować będzie:
Prace budowlane związane z przebudową wykonywać będzie GDDKiA Oddział w Warszawie Rejon w Płońsku.
Szacunkowa wartość zadania: 350 000 tys. zł
Przebudowa skrzyżowania w znaczący sposób poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i wyeliminuje miejsce szczególnie niebezpieczne, na którym dochodzi do wielu kolizji drogowych i wypadków.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Gdy widzimy nagłówek na stronie internetowej Urzędu GiM Wyszogród „Likwidacja miejsc niebezpiecznych na drogach terenu Gminy i Miasta Wyszogród – budowa lewoskrętów na DK 50” ręce same składają się do oklasków. Myślimy - w końcu będzie bezpieczniej, nie będzie tych kolizji i wypadków. I słusznie, bo jest to miejsce niebezpieczne i wymagające przebudowy. Jednak nie może to być przebudowa w formie zaproponowanej przez Urząd GiM Wyszogród i GDDKiA!!! Pierwsze projekty zawierały różne warianty przebudowy, ale wszystkie zakładały znaczne ograniczenie obecnej funkcjonalności skrzyżowania! Przy wyjeździe z Wyszogrodu ulicą Kościuszki ma stać znak drogowy C-2 „nakaz jazdy w prawo (za znakiem)". Czyli każdy kto będzie chciał jechać w kierunku Sochaczewa będzie musiał najpierw skręcić w prawo i dojechać do ronda, tam zawrócić i dopiero jechać prosto na most. Gdzie sens? Gdzie logika? To samo dotyczy wszystkich którzy będą chcieli przejechać na drugą stronę trasy, czy to na stadion, czy na stację LPG, czy do swoich posesji i pól. Ciekawe co się stanie gdy ruch ciągników i innego sprzętu rolniczego zostanie przeniesiony na drogę krajową… Ciekawe jak będą poruszać się ciągniki wśród rozpędzonych TIRów… To jest poprawa bezpieczeństwa??? Nie wydaje mi się. Niestety powrotna droga zapowiada się jeszcze mniej ciekawie… wracając ze swojej posesji / pola / stacji LPG znajdującej się „za trasą” także napotkamy znak drogowy C-2 „nakaz jazdy w prawo (za znakiem)". Wtedy to już czeka nas wyprawa za most… Gdzie sens? Gdzie logika? Oczywiście ktoś może nas pokierować drogą lokalną na wiadukt, ulicę Klasztorną i ulicę Kościuszki ale niestety, droga lokalna jest dziurawa i wąska, a ulica Kościuszki jest jeszcze węższa! Jakie 2 ciągniki tam się miną? Chyba po wyremontowanym chodniku… Czy samochód straży pożarnej bądź karetka wyjeżdżające z Wyszogrodu na sygnale w stronę mostu nie będą stwarzać większego zagrożenia niż obecnie? Przecież nie będą jeździć przez rondo. Czy nie można zrobić skrzyżowania zapewniającego ruch we wszystkich kierunkach? Tak jak jest na DK 50 w Kobylnikach, w Rostkowicach, na dwóch zjazdach do Młodzieszyna czy przy skręcie z DK 50 do Orszymowa. Czasami proste rozwiązania są najbardziej skuteczne. Czy nie tak jest także w tym przypadku?
Na wysokości Szkoły Podstawowej!!! brakuje przejścia dla pieszych-takiego gdzie znaki drogowe są umieszczone na jaskrawym tle,pasy na czerwonym polu ,przecież to bezpieczeństwo najmłodszych. Parkowania przez uczniów na przyległych ,osiedlowych już ulicach to kolejne zagadnienie ,które powinno być rozwiązane